• Territorialização do ensino na pandemia: perda e retorno ao espaço escolar pelos estudantes da E.E. Professora Ernestina Loureiro Miranda, Itapetininga/SP 

      Duarte, Caroline Ponce (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Geografia - PPGGeo-So, Câmpus Sorocaba, 28/03/2023)
      With the pandemic, schools had to restrict the use of their space, meeting health requirements and modifying students' socio-spatial relationships with teaching. From this, students from the São Paulo public network were ...
    • Os assírios no norte da Síria: questões territoriais em meio ao Estado Sírio e à diáspora 

      Holtz, Mateus Felipe (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Geografia - PPGGeo-So, Câmpus Sorocaba, 28/07/2022)
      The present work has the general objective of understanding the territoriality of the Assyrians, an ethnic-religious minority in northern Syria - region of the province of al-Hasakah and the Khabour River Valley, amidst ...
    • Entre o Estado e o capital: ferrovia e territorialidade em Sorocaba 

      Mauá Filho, Clovis Hiran Fuentes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Geografia - PPGGeo-So, Câmpus Sorocaba, 12/11/2019)
      This paper aims to understand the ongoing process of degradation of railway structures in the city of Sorocaba, inaugurated after the privatization of 1998 and which led to the abandonment and ruin of various railway ...
    • A produção de Habitação Social em Indaiatuba/SP 

      Santos, Ingrid Rosa dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Geografia - PPGGeo-So, Câmpus Sorocaba, 26/07/2022)
      This work aims to analyze, in Indaiatuba, a medium-sized city in the interior of the State of São Paulo, the relationship between the implementation of projects dedicated to social housing, from the first projects in the ...