• A cartografia tátil na escola: outras perspectivas sobre o ensino de geografia 

      Rodrigues, Laís Caroline (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Geografia - PPGGeo-So, Câmpus Sorocaba, 29/10/2021)
      Increasingly present in society, maps gain more prominence in everyday school life. But often, reading these materials is hampered by the high level of abstraction required due to the technical language used. Therefore, ...
    • A Geografia na formação inicial docente: percepções formativas de estudantes de Pedagogia da UFSCar-So 

      Silva, Edineuza Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Geografia - PPGGeo-So, Câmpus Sorocaba, 26/10/2021)
      This research is characterized as a quantitative-qualitative study of the documental case study type. Its study proposal was based on the following problem questions: what are the perceptions of Pedagogy students at UFSCar-So ...
    • Simuladores políticos como prática de ensino em Geografia 

      Falasca, Victor Angelo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Geografia - PPGGeo-So, Câmpus Sorocaba, 17/03/2023)
      Esta tesis de maestría tiene como objetivo principal presentar una propuesta para el uso didáctico de simuladores políticos para la enseñanza de la geografía a partir del diálogo con la Pedagogía Histórico-Crítica y el ...