Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
Narrativa crítico-reflexiva sobre o curso de medicina: sobre as dificuldades, prazeres e experiências no trajeto de apfrender a aprender.
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-22)
In this work I seek to briefly express reflections on the medical course cycles at the Federal University of São Carlos, their difficulties and transformative experiences. I intend to address how the different undergraduate ...
Angústia e Recompensa: narrativa crítico reflexiva sobre o meu desenvolvimento no curso de medicina
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-12)
The final paper presents a critical-reflective narrative of the author about the medicine course at the Federal University of São Carlos and his impressions, experiences and feelings during the process. In its development, ...
A formação médica sob a óptica da deficiência visual: uma reflexão retrospectiva dos aspectos práticos e das barreiras virtuais e reais na carreira médica
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-12)
This work presents critical and retrospective reflections on the unique experiences lived through by a medical student with retinitis pigmentosa, a visual impairment. The approach highlights participation in the active ...
Trajetória acadêmica na medicina: desafios, aprendizados e experiências
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-19)
This work recounts the author's academic journey in medical school, spanning from 2018 to 2024. Organized into three cycles – Basic, Clinical, and Internship – the narrative highlights challenges, learnings, and experiences ...
Trajetória na medicina UFSCar em desenhos
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-22)
O presente documento é o trabalho de conclusão de curso de uma aluna do curso de medicina na Universidade Federal de São Carlos. Por meio de desenhos autorais realizados ao longo de toda a graduação, a estudante realiza ...
Narrativa crítico-reflexiva: impressões sobre a minha experiência como estudante da Medicina UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-16)
The undergraduate medical course at the Federal University of São Carlos is based on the PBL method and characterized by the early insertion of the student in a professional pratice scenario. In this context, this reflexive ...
Desafios na jornada acadêmica: uma análise da graduação
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-18)
In this narrative, I share the experiences lived during my journey as a member of the XIII Medicine Class at the Federal University of São Carlos (UFSCar), from the moment I established myself in the locality of São Carlos ...
Minha experiência cursando medicina na UFSCar: uma narrativa crítico-reflexiva
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-15)
The UFSCar Medicine course requires graduating students to complete a Course Conclusion Paper (TCC), which will be prepared here in accordance with the guidelines of the Pedagogical Political Project (PPP) in the form of ...
“Lá e de volta outra vez”: a incursão pela graduação de medicina por um químico
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-01-31)
A reflective narrative on a unique academic journey marked by the integration of knowledge in chemistry during the medical program, facing challenges such as the final PhD final examination, the COVID-19 pandemic, and the ...
Introspecção do desenvolvimento pessoal no contexto de uma trajetória acadêmica na medicina
(Universidade Federal de São Carlos, 2024-02-26)
The following work, in accordance with requirements, has the intrinsic objective of instigating a reflection on the trajectory taken in professional training in a unique way for each graduating student. This is possible ...