Graduações e identidades polinomiais graduadas para a álgebra de matrizes triangulares superiores
Resumo
Let F be a field and let G be a group. Denote by UTn(F) the algebra of n × n upper triangular matrices over F.
The mathematicians Valenti and Zaicev described all G-gradings on UTn(F), and the mathematicians Di Vincenzo, Koshlukov and Valenti described the set of all G-graded polynomial identities of UTn(F) when F is an infinite field. After, Koshlukov and Yukihide described the elementary G-gradings on the Lie algebra UTn(F)^(−). In this dissertation, we study these results.
Moreover, Koshlukov and Yukihide described the Zn-graded polynomial identities of the Lie algebra UTn(F)^(−) when the grading is canonical and F has characteristic 0. In this dissertation, we give another proof of this fact.
Collections
Os arquivos de licença a seguir estão associados a este item:
Exceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Itens relacionados
Apresentado os itens relacionados pelo título, autor e assunto.
-
Estudos sobre A-identidades polinomiais
Naves, Fernando Augusto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Matemática - PPGM, Câmpus São Carlos, 21/07/2021)The aim of this work is to study A-identities in associative algebras. More specifically, we study the A-identities of the tensor square of the unitary and infinite dimensional Grassmann algebra E, denoted by R, and we ... -
Representações dos grupos simétrico e alternante e aplicações às identidades polinomiais
Fonseca, Marlon Pimenta (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Matemática - PPGM, , 28/11/2014)In this dissertation we ll present a discussion about the Representations of the Symmetric Group Sn and Alternating Group An. We ll study basics results of the Young s Theory about the representations of the Symmetric Group ... -
Introdução ao estudo da álgebra no ensino fundamental
Pinheiro, Patricia Aparecida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, , 23/08/2013)This study is based on considerations regarding the teaching and learning of algebra in its introductory phase with seventh graders and eighth year of elementary school, having as final product an instructional sequence ...