Show simple item record

dc.contributor.authorAraújo, Letícia Duarte de
dc.date.accessioned2021-01-15T14:12:05Z
dc.date.available2021-01-15T14:12:05Z
dc.date.issued2020-12-18
dc.identifier.citationARAÚJO, Letícia Duarte de. Documentação pedagógica na educação infantil: as mini-histórias em foco. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2020. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13698.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13698
dc.description.abstractThe present study is a bibliographic research in the field of early childhood education. It analyzes the distribution of works relative to the period of 2010 to 2020 on pedagogical documentation with a focus on Ministories. It seeks to answer questions about how pedagogical documentation is conceived in the surveys raised and how mini stories behave as an object of study within the theme addressed. A total of 39 papers were found on digital research platforms, including articles, course completion papers, dissertations and theses. The research presents significant data on how the pedagogical documentation is object of reflection / action / investigation of the teaching work, allowing the children's protagonism and the mini-stories appear as a documentation procedure, still little known and explored.por
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação Infantilpor
dc.subjectDocumentação Pedagógicapor
dc.subjectMini-históriaspor
dc.subjectPesquisa Bibliográficapor
dc.titleDocumentação pedagógica na educação infantil: as mini-histórias em focopor
dc.title.alternativePedagogical documentation in early childhood education: the ministories in focuspor
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Dainez, Débora
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4671868444231806por
dc.description.resumoO presente estudo trata-se de uma pesquisa bibliográfica no campo da educação infantil. Analisa a distribuição de obras referentes ao período de 2010 a 2020 sobre documentação pedagógica com foco nas mini-histórias. Busca responder questões sobre como se concebe a documentação pedagógica nas pesquisas levantadas e como as mini-histórias se situam enquanto objeto de estudo dentro da temática abordada. Foram encontrados um total de 39 trabalhos em plataformas digitais de pesquisas, entre artigos, trabalhos de conclusão de curso, dissertações e teses. A pesquisa apresentou dados significativos sobre como a documentação pedagógica é objeto de reflexão/ação/investigação do trabalho docente, permitindo o protagonismo da criança e as mini-histórias aparecem como um procedimento de documentação, ainda pouco conhecido e explorado.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.addressCâmpus Sorocabapor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/0621908850680519por
dc.publisher.coursePedagogia - PedL-Sopor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil