Show simple item record

dc.contributor.authorPreviato, Camila Leitão
dc.date.accessioned2021-03-05T19:22:10Z
dc.date.available2021-03-05T19:22:10Z
dc.date.issued2017-02-17
dc.identifier.citationPREVIATO, Camila Leitão. Análise de alguns aspectos do processo de aquisição da língua portuguesa por estudantes hispano-americanos na Universidade Federal de São Carlos em contextos de instrução formal e imersão. 2017. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Letras) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2017. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13932.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13932
dc.description.abstractAs a mean of human communication, language enables people to act and transform the environment where they live. In this sense, the following work is inserted in the scope of Applied Linguistics, an interdisciplinary area that is related to real problems involving the use of language, especially those relative to the processes of language learning and acquisition. Based on these considerations, the main question of this research aims to analyze if Portuguese formal instruction conducted in the limits of an education institutions is a determining element for the acquisition and learning of this very language, considering the learning that can also happen in immersion contexts, that is, the contact with Brazilian culture and language. In the following research, we initially consider the first assumption as the most satisfactory. In order to conduct this work, we will also analyze some internal questions related the second language learners, such as the convergent or divergent position concerning to foreign language and culture, their motivation to learn a language as well as the incorporation of Brazilian oral samples and some of their communication strategies.por
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectconvergênciapor
dc.subjectdivergênciapor
dc.subjectidentidadespor
dc.subjectsegunda línguapor
dc.subjectlíngua maternapor
dc.titleAnálise de alguns aspectos do processo de aquisição da língua portuguesa por estudantes hispano-americanos na Universidade Federal de São Carlos em contextos de instrução formal e imersãopor
dc.title.alternativeAnalysis of some aspects of the portuguese language acquisition process by hispan american students at the Federal University of São Carlos in formal instruction and immersion contextspor
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Míguez, Antón Castro
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6829358449068280por
dc.description.resumoA linguagem, como meio de comunicação humana, possibilita ao homem atuar e transformar o meio em que vive. Neste sentido, este trabalho insere-se no âmbito da Linguística Aplicada, área interdisciplinar, que se volta aos problemas reais advindos do uso da linguagem, mais especificamente no que se refere ao processo de aquisição e de aprendizagem de segundas línguas. Para tanto, a questão norteadora desta pesquisa foi buscar analisar se a instrução formal do português, dentro de uma institução de ensino, é um elemento determinante para sua aquisição e aprendizagem, em face à aprendizagem em contexto de imersão, ou seja, em contato direto com a cultura e língua brasileiras. Partimos do pressuposto incial de que a primeira suposição é a mais satisfatória. Serão analisadas, também, algumas questões internas ao indivíduo, como a postura convergente ou divergente em relação à lingua e à cultura estrangeiras, a motivação para aprendê-la, as estratégias de comunicação, bem como a incorporação de registros orais dos brasileiros.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqLINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADApor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/2855853539240661por
dc.publisher.courseLetras - Espanhol - LLEpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil