Show simple item record

dc.contributor.authorPereira, Juliana Maschio
dc.date.accessioned2021-04-29T17:41:13Z
dc.date.available2021-04-29T17:41:13Z
dc.date.issued2017-12-06
dc.identifier.citationPEREIRA, Juliana Maschio. Estudo de caso sobre exposição a violência intrafamiliar de uma criança PAEE. 2017. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Educação Especial) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2017. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14195.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14195
dc.description.abstractThe present work describes a case study with the objective of investigating the impact of intrafamily violence on the academic performance of children in the target group of special education considering the conditions of children with disabilities exposed to this context of violence. The participants were a child with disabilities in school, his mother and the teacher of the regular classroom of the school he attended. The results showed the low quality of family relationships and the impact on the child's academic life. It was concluded that the low quality of interactions in the family environment can be aggravating for the learning of the target audience of special education.por
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação Especialpor
dc.subjectViolência intrafamiliarpor
dc.subjectCriança PAEEpor
dc.subjectSpecial educationpor
dc.subjectIntrafamilial violencepor
dc.subjectTarget special education childrenpor
dc.titleEstudo de caso sobre exposição a violência intrafamiliar de uma criança PAEEpor
dc.title.alternativeCase study on exposure to intrafamily violence of a PAEE childpor
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1D'Affonseca, Sabrina Mazo
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0381029115416584por
dc.description.resumoO presente trabalho descreve um estudo de caso com o objetivo averiguar o impacto da violência intrafamiliar no desempenho acadêmico de crianças do público alvo da educação especial considerando as condições da criança com deficiência exposta a esse contexto de violência. Os participantes foram uma criança com deficiência em período de escolarização, sua mãe e a professora da sala regular da escola que frequentava. Os resultados apontaram a baixa qualidade das relações familiares e o impacto na vida acadêmica da criança. Concluiu-se que a baixa qualidade das interações do ambiente familiar podem ser agravantes para a aprendizagem do aluno público alvo da educação especial.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::PSICOLOGIA::TRATAMENTO E PREVENCAO PSICOLOGICApor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/9076765354804624por
dc.publisher.courseEducação Especial - EEspLpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil