Show simple item record

dc.contributor.authorSukadolnik, Jane Farias
dc.date.accessioned2022-01-05T12:32:25Z
dc.date.available2022-01-05T12:32:25Z
dc.date.issued2022-01-04
dc.identifier.citationSUKADOLNIK, Jane Farias. Análise crítica-reflexiva sobre minha formação médica. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2022. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15436.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15436
dc.description.abstractThe aim of this study is to present, by way of a critical narrative, my reflections on the problem-based learning teaching method adopted by the Department of Medicine at the Federal University of São Carlos, as well as aspects of the curriculum and the challenges I faced in the course of my medical education. It also introduces considerations about how I evolved during the six years of my undergraduate training in Medicine, insofar as, little by little, I managed to surmount my own limitations during this journey.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectMetodologia de ensinopor
dc.subjectAprendizagem baseada em problemaspor
dc.subjectEducação médicapor
dc.subjectTeaching methodologyeng
dc.subjectProblem-based learningeng
dc.subjectMedical educationeng
dc.titleAnálise crítica-reflexiva sobre minha formação médicapor
dc.title.alternativeCritical-reflective analysis of my medical educationeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Contini, Andréa Aparecida
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9116284983583610por
dc.description.resumoEste trabalho tem por objetivo expor minhas reflexões, por meio de narrativa crítica, sobre a metodologia de ensino por aprendizagem baseada em problemas, adotada pelo Departamento de Medicina da Universidade Federal de São Carlos, seus aspectos curriculares e os desafios encontrados no decorrer da minha educação médica. Tece ainda considerações sobre como me desenvolvi ao longo dos seis anos de formação do curso de Medicina, à medida em que, gradualmente, superava minhas próprias limitações durante essa trajetória.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::CURRICULOpor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/0988901161218305por
dc.publisher.courseMedicina - Medpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil