Identidades polinomiais graduadas para a álgebra das matrizes triangulares superiores sobre um corpo finito
Resumen
Let K be a field of characteristic p and let UTn = UTn(K) be the algebra of n x n upper triangular matrices over K with the usual product a . b of the elements a,b ∈ UTn. In this thesis we describe the set of all G-graded polynomial identities of UTn, where G is any group and K is any finite field.
The vector space UTn with the new product [a,b] = a . b - b . a is a Lie algebra, denoted by UTn^(-). We describe the set of all G-graded polynomial identities of UT2^(-), where G is any abelian group and K is any field with characteristic p ≠ 2.
Colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Estudos sobre A-identidades polinomiais
Naves, Fernando Augusto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Matemática - PPGM, Câmpus São Carlos, 21/07/2021)The aim of this work is to study A-identities in associative algebras. More specifically, we study the A-identities of the tensor square of the unitary and infinite dimensional Grassmann algebra E, denoted by R, and we ... -
Representações dos grupos simétrico e alternante e aplicações às identidades polinomiais
Fonseca, Marlon Pimenta (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Matemática - PPGM, , 28/11/2014)In this dissertation we ll present a discussion about the Representations of the Symmetric Group Sn and Alternating Group An. We ll study basics results of the Young s Theory about the representations of the Symmetric Group ... -
Álgebra e formação docente : o que dizem os futuros professores de matemática
Pires, Flávio de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 13/02/2012)The main object of this study is the analysis of some speeches from a group of future Mathematics teachers from São Carlos, São Paulo State, in relation to algebraic language teaching in Basics Education. The question which ...