O ensino de funções por uma nova perspectiva
Carregando...
Arquivos
Data
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Federal de São Carlos
Resumo
This dissertation seeks to develop some differentiated activities for the introduction of the
teaching of functions to a ninth grade elementary school class, with the objective of creating a
meaningful teaching and learning process for the student and to overcome the common difficulties
presented by the students about the teaching this content. For this, the activities are based on
using different methodologies, such as the use of games and digital technologies, so that students
can reach and enhance the learning skills expected for this school year, according to the school
curriculum of the National Common Curriculum Base (BNCC).
Descrição
Palavras-chave
Citação
SILVA, Matheus de Abreu. O ensino de funções por uma nova perspectiva. 2022. Dissertação (Mestrado em Ensino de Ciências Exatas) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2022. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/20.500.14289/17350.
Coleções
item.page.endorsement
item.page.review
item.page.supplemented
item.page.referenced
Licença Creative Commons
Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
