O ensino de funções por uma nova perspectiva

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de São Carlos

Resumo

This dissertation seeks to develop some differentiated activities for the introduction of the teaching of functions to a ninth grade elementary school class, with the objective of creating a meaningful teaching and learning process for the student and to overcome the common difficulties presented by the students about the teaching this content. For this, the activities are based on using different methodologies, such as the use of games and digital technologies, so that students can reach and enhance the learning skills expected for this school year, according to the school curriculum of the National Common Curriculum Base (BNCC).

Descrição

Citação

SILVA, Matheus de Abreu. O ensino de funções por uma nova perspectiva. 2022. Dissertação (Mestrado em Ensino de Ciências Exatas) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2022. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/20.500.14289/17350.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced

Licença Creative Commons

Exceto quando indicado de outra forma, a licença deste item é descrita como Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil