Show simple item record

dc.contributor.authorParente, Dênis Alves
dc.date.accessioned2023-02-09T11:17:08Z
dc.date.available2023-02-09T11:17:08Z
dc.date.issued2023-01-20
dc.identifier.citationPARENTE, Dênis Alves. Aprendizado orientado por competências na graduação de medicina: reflexões acerca do processo. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/17364.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/17364
dc.description.abstractThis is a critical-reflexive exercise about the process of medical education based on competencies, dialoguing with narrative review about the evolution of medical education in Brazil, under the view of a sixth-year medical student at the Federal University of São Carlos (UFSCar). It proposes parallels between the student experience and the competencies listed in the Political Pedagogical Project of the course, seeking to highlight the process of acquiring these competencies in practice.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação médicapor
dc.subjectEnsino orientado por competênciapor
dc.subjectCurrículo médico baseado em competênciapor
dc.subjectFormação de profissionais médicospor
dc.subjectMedical educationeng
dc.subjectCompetence-oriented teachingeng
dc.subjectCompetence-based medical curriculumeng
dc.subjectTraining of medical professionalseng
dc.titleAprendizado orientado por competências na graduação de medicina: reflexões acerca do processopor
dc.title.alternativeCompetence-based learning in medicine graduation: reflections about the processeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Oliveira, Gustavo Nunes de
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7251529056542414por
dc.description.resumoTrata-se de exercício crítico-reflexivo acerca do processo de ensino médico baseado em competências, dialogando com revisão narrativa acerca da evolução do ensino médico no Brasil, sob o olhar de estudante do sexto ano do curso de medicina da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Propõe paralelos entre a experiência discente e as competências listadas no Projeto Político Pedagógico do curso, procurando dar destaque ao processo de aquisição, na prática, dessas competências.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS DA SAUDE::SAUDE COLETIVA::SAUDE PUBLICApor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.publisher.courseMedicina - Medpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil