Show simple item record

dc.contributor.authorAlmeida, Monique Elen de
dc.date.accessioned2023-09-12T12:05:25Z
dc.date.available2023-09-12T12:05:25Z
dc.date.issued2023-08-23
dc.identifier.citationALMEIDA, Monique Elen de. A Educação Especial na rede municipal de ensino de Indaiatuba/SP. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18541.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18541
dc.description.abstractThe present research project aims to understand the organization of Special Education in the municipal education network in the city of Indaiatuba/SP, as well as to carry out a survey of the target audience of Special Education students enrolled in Elementary Education I, know the Special Education policy of the municipality. The work is based on an exploratory study that is characterized as documentary research regarding municipal public policies that deal with Special Education and the Pedagogical Political Project of a municipal school. From this research it was possible to understand the orientation of the policies in force in the municipality in relation to Special Education and how these have enabled access for students with disabilities to regular schools.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação Inclusivapor
dc.subjectEducação Especialpor
dc.subjectPessoas com deficiênciapor
dc.subjectInclusive Educationeng
dc.subjectSpecial Educationeng
dc.subjectPeople with disabilitieseng
dc.titleA Educação Especial na rede municipal de ensino de Indaiatuba/SPpor
dc.title.alternativeSpecial Education in the municipal teaching network of Indaiatuba/SPeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Dainez, Débora
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4671868444231806por
dc.description.resumoO presente projeto de pesquisa tem como objetivo compreender a organização da Educação Especial na rede municipal de ensino da cidade de Indaiatuba/SP, bem como realizar um levantamento dos estudantes público-alvo da Educação Especial matriculados no Ensino Fundamental I. Busca-se, assim, conhecer a política de Educação Especial do referido munícipio. O trabalho se pauta em um estudo exploratório que se caracteriza como uma pesquisa documental referente às políticas públicas municipais que tratam da Educação Especial e ao Projeto Político Pedagógico de uma escola da rede municipal. A partir dessa pesquisa foi possível compreender a orientação das políticas vigentes no município em relação à Educação Especial e como essas têm viabilizado o acesso dos estudantes com deficiência à escola regular.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.addressCâmpus Sorocabapor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/0680096338241505por
dc.publisher.coursePedagogia - PedL-Sopor
dc.contributor.advisor1orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8223-098Xpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil