Show simple item record

dc.contributor.authorLourenço, Adriano Ruda Gabriel
dc.date.accessioned2023-09-27T17:21:18Z
dc.date.available2023-09-27T17:21:18Z
dc.date.issued2023-04-13
dc.identifier.citationLOURENÇO, Adriano Ruda Gabriel. Contribuições formativas da educação tutorial no ensino de graduação: relato das experiências do Grupo PET BCI/UFSCar. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Biblioteconomia e Ciência da Informação) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18661.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18661
dc.description.abstractThe Tutorial Education Program, implemented by the Federal Government, encourages the development of teaching, research and extension activities at the undergraduate level in Higher Education Institutions in the country. In view of the importance and scope of tutorial education, the aim is to identify the contribution of the Tutorial Education Program (PET), more specifically its impact on Librarianship and Information Science courses, by reporting the experiences of the PET BCI Group at the Federal University of São Carlos (PET BCI/UFSCar). To this end, concepts and principles of tutorial education will be addressed, the role of tutorial education in the training of librarians and information scientists, as well as the experiences of PETs in library science in Brazil, with a focus on the historical path of PET BCI from UFSCar. It is an exploratory and descriptive research, conducted through bibliographical research and survey in environments maintained by the groups. As a result, there are benefits for the training of future librarians and information scientists in the personal, professional and general scope, with the PET BCI of UFSCar being a prominent group on the national scene.eng
dc.description.sponsorshipOutrapor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação tutorialpor
dc.subjectBiblioteconomia e Ciência da Informaçãopor
dc.subjectPET BCI UFSCarpor
dc.subjectFormação acadêmicapor
dc.subjectTutorial educationeng
dc.subjectLibrary and Information Scienceeng
dc.subjectAcademic educationeng
dc.titleContribuições formativas da educação tutorial no ensino de graduação: relato das experiências do Grupo PET BCI/UFSCarpor
dc.title.alternativeFormative contributions of tutorial education in undergraduate education: report on the experiences of the PET BCI/UFSCar Groupeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Dal'Evedove, Paula Regina
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1170937498266968por
dc.description.resumoO Programa de Educação Tutorial, implantado pelo Governo Federal, estimula o desenvolvimento de atividades de ensino, pesquisa e extensão em nível de graduação nas Instituições de Ensino Superior do País. Frente à importância e o alcance da educação tutorial, objetiva-se identificar a contribuição do Programa de Educação Tutorial (PET), mais especificamente o seu impacto em cursos de Biblioteconomia e Ciência da Informação, mediante relato das experiências do Grupo PET BCI da Universidade Federal de São Carlos (PET BCI/UFSCar). Para tanto, serão abordados conceitos e princípios da educação tutorial, o papel da educação tutorial na formação de bibliotecários e cientistas da informação, bem como as experiências dos PETs de biblioteconomia do Brasil, com foco para o percurso histórico do PET BCI da UFSCar. Trata-se de uma pesquisa exploratória e descritiva, conduzida mediante pesquisa bibliográfica e por levantamento em ambientes mantidos pelos grupos. Como resultados, tem-se benefícios para a formação de futuros bibliotecários e cientistas da informação no âmbito pessoal, profissional e geral, sendo o PET BCI da UFSCar um grupo de destaque no cenário nacional.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::BIBLIOTECONOMIApor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.publisher.courseBiblioteconomia e Ciência da Informação - BCIpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil