Show simple item record

dc.contributor.authorSalviato, Lais Spinelli
dc.date.accessioned2024-02-19T14:59:54Z
dc.date.available2024-02-19T14:59:54Z
dc.date.issued2024-01-12
dc.identifier.citationSALVIATO, Lais Spinelli. Contribuições das atividades extracurriculares na formação do estudante de medicina: relato de experiência. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2024. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/19395.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/19395
dc.description.abstractIntroduction: Medical training results from the sum of the formal curriculum - consisting of the curriculum that is based on the course's Political and Pedagogical Project, which is guided by the National Curricular Guidelines - and the informal curriculum, which contemplates the personal experiences of the individual and the extracurricular activities they participate in. Thus, knowing the reality of the extra-curricular activities that make up the informal curriculum means better understanding a large part of the medical student's training. Objectives: discuss the importance of extracurricular activities in the training of a medical student, connecting these concepts to the author's personal experience. Methodology: this work consists of an Experience Report, containing the author's journey through the extra curricular activities she participated in and her perception of them in her training. Experience report: the extra-curricular activities covered are extension projects, scientific initiation, congresses and symposiums and other projects3, each with its own impact on the author's experience. Discussion: extra-curricular activities are opportunities offered by the University with the potential to expand both technical knowledge and promote personal and subjective experiences for students. Conclusion: the activities mentioned in this work played an extremely important role in the integral experience of the Public University, as well as for technical and human improvement for the author.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação de Graduação em Medicinapor
dc.subjectEducation, Medical, Undergraduateeng
dc.subjectCurrículopor
dc.subjectCurriculumeng
dc.subjectAtividades extracurricularespor
dc.subjectAxtracurricular activitieseng
dc.titleContribuições das atividades extracurriculares na formação do estudante de medicina: relato de experiênciapor
dc.title.alternativeContributions of extracurricular activities to the education of medical students: an experience reporteng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Kishi, Renata Giannecchini Bongiovanni
dc.contributor.advisor1Lattesttp://lattes.cnpq.br/7651034212763580por
dc.description.resumoIntrodução: A formação médica é resultante da somatória do currículo formal - constituído pela grade curricular que se baseia no Projeto Político e Pedagógico do curso, que por sua vez se orienta nas Diretrizes Curriculares Nacionais - e do currículo informal, que contempla as vivências pessoais do indivíduo e as atividades extracurriculares que integra. Assim, conhecer a realidade das atividades extra curriculares que compõem o currículo informal significa compreender melhor grande parte da formação do acadêmico de medicina. Objetivos: discutir a importância das atividades extracurriculares na formação de um acadêmico de medicina, conectando esses conceitos à experiência pessoal da autora. Metodologia: este trabalho consiste em um Relato da Experiência, contendo a jornada da autora pelas atividades extra curriculares que integrou e sua percepção sobre as mesmas na sua formação. Relato de experiência: as atividades extra curriculares abordadas são projetos de extensão, iniciação científica, congressos e simpósios e bolsa treinamento, cada uma com seu próprio impacto na vivência da autora. Discussão: as atividades extra curriculares são oportunidades oferecidas pela Universidade com potencial de expandir tanto o conhecimento técnico, quando promover experiências pessoais e subjetivas para os estudantes. Conclusão: as atividades citadas nesse trabalho tiveram papel de extrema importância para a vivência integral da Universidade Pública, bem como para aperfeiçoamento técnico e humano para a autora.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS DA SAUDE::MEDICINApor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.publisher.courseMedicina - Medpor
dc.contributor.advisor1orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1577-3917por


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil