• Em busca da escola unitária: entraves e perspectivas para a formação integrada nos institutos federais 

      Amorim, Gilberto José (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/04/2023)
      Through this research, the aim was to understand the type of integrated high school education that federal institutes are offering to Brazilian youth: whether it falls under a liberal perspective, which only seeks to qualify ...
    • A Casa Escola da Pesca de Outeiro-Belém/PA: para o trabalho e para a liberdade 

      Silva, Luciane Teixeira da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/12/2022)
      The thesis is situated in the field of historiographical research, particularly the History of School Institutions. Its object of study is the Casa Escola da Pesca, a public municipal school located in the insular region ...
    • O Colégio Universitário (COLUNI) da Universidade Federal de Viçosa (1965-1981) : formar para a universidade e garantir a qualidade 

      Hollerbach, Joana D’arc Germano (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 11/04/2016)
      This thesis is a result of a study with the objective to analyze the founding and consolidation process of the University College of the Federal University of Viçosa (COLUNI), in the period between 1965 and 1981. The ...
    • O Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo - campus São João da Boa Vista: a questão do ensino médio integrado 

      Gianelli, Juliana Gimenes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 12/03/2018)
      This thesis is based on the Marxian and Gramscian theoretical-methodological perspective and has as object of study the Integrated High School in the São João da Boa Vista Campus of the Federal Institute of Education, ...
    • A educação integrada e a profissionalização no ensino médio 

      Dias, Vagno Emygdio Machado (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/05/2015)
      The objective of this thesis is to analyze the Integrated Education, generic name of Professional and Technical Education in middle level combined with a secondary school in integrated mode, under the Law of Directives ...
    • ETEC DANS: uma escola profissionalizante 

      Oliveira, Arlete Piccolo de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 02/12/2020)
      This investigation aims to rescue the institutional memory of the State Technical School Doctor Adail Nunes da Silva or ETEC DANS, an autarchy of the State Center for Technological Education Paula Souza, linked to the ...