• A leitura dialógica na EJA : contribuições de Bakhtin para a Tertúlia Literária Dialógica 

      Cavequia, Sabrina Maria de Amorim (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 08/11/2016)
      Our objectives for this work are: 1) demonstrate, from Mikhail Bakhtin's theory, how an educational activity that promotes dialogic reading provides critical formation coordinated between orality and writing, the author ...
    • A pesquisa sobre educação de jovens e adultos : temas e contribuições de teses brasileiras sobre alfabetização e letramento (1987-2012) 

      Lopes, Ana Lucia Masson (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/02/2015)
      This investigation focuses on Adult Education (called Young and Adult People Education – EJA in Brazil) seen as an areas of social and educational impact. By analyzing its importance against the worrying situation of ...
    • Estudantes indígenas e os desafios pedagógicos no ensino superior 

      Oliveira, Sirlene Maria Dias de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/12/2019)
      The Affirmative Action Policies in rules ways are to attend the demands of different collectives discriminated by social-economics exclusions occasioned in the past or the present. These actions aim to extinguish discriminations ...
    • Interculturalidade e prática docente Pataxó 

      Folegatti, Carla Viviani Silveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd, Câmpus São Carlos, 06/03/2020)
      This research aims to investigate the pedagogical practices of teachers at the Pataxó Boca da Mata Indigenous School, TI Barra Velha, Porto Seguro, Bahia, in the possibility of understanding how intercultural proposals are ...