• Atravessamentos visuais e arteiras infâncias 

      Duran, Gisele Caroline Ruiz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/02/2020)
      We live in times characterized by the ubiquity of images, which are exposed to us excessively every day. The children of times like these are already born immersed in this imagetic world, which educates, teaches, models ...
    • Subjetivação em Queda Livre: imagens da cibercultura em Black Mirror 

      Genuíno, Renata Reis (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)
      The aim of the research was to discuss and analyze aspects of subjectivation in cyberculture through the logic of the production of desire placed in the acts of sharing and liking images on virtual platforms. For this ...
    • Emaranhamentos de linhas discentes: os quereres na pós-graduação em educação 

      Echeverria, Renê Batista (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/06/2021)
      This research was produced with the aim of mapping students' experiences in their relations with the Graduate Program in Education at the Federal University of São Carlos (PPGE-UFSCAR). For the processing of the mapping, ...
    • Presença da Arte: encontros imaginados entre arte e espaços educativos 

      Hora, Carolina Laureto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 13/02/2023)
      Este trabajo discute la relación entre arte y educación, reflexionando sobre prácticas educativas insurgentes en la estética contemporánea a partir de diálogos entre artistas/educadores, sus procesos de creación y sus ...
    • Inflamável cinema: incendiando as percepções 

      Santos, Thais dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/07/2022)
      Cinema as a crossing in times of intolerance, how affection affects the perception of feeling cinema. A research on the place of the researcher/spectator based on the (mis)education that precedes the film (but it is not ...
    • Cinema, televisão e documentários: possibilidades imaginativas em contextos de ensino técnico 

      Neto, Armando Manoel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/02/2021)
      This dissertation discusses the possibility of a reflection on the school, education and the ways of seeing that are constituted in these spaces. In this way, we observe the educational processes and visuality projects ...