• Aprendendo na roda da vida: processos educativos em uma oficina pedagógica de Capoeira na perspectiva da vivência do educador 

      Cangiani, Bárbara Cristina Frassetto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2023)
      El contexto de surgimiento de la Capoeira está fuertemente relacionado con la resistencia de hombres y mujeres negros esclavizados en la lucha contra la opresión social y cultural. Actualmente, persiste como medio de ...
    • Processos educativos construídos com participantes do projeto vivências em atividades diversificadas de lazer 

      Leal, Paulo Henrique (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 03/07/2015)
      Children, adolescents, young people and all human beings, as such, have the right to respect, human dignity, the fun, the enjoyment of pleasure, to his body, the most diverse space/time/living contexts in social practices, ...
    • Modos de vida e convívio escolar : o assentamento rural Santa Helena - São Carlos - SP 

      Mateus, Kergilêda Ambrosio de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/06/2016)
      This work is a result of various concerns that have marked the personal and professional life of the researcher. We undertook efforts to investigate the social practice of the School Life of adult students who attend the ...
    • Mulheres na Capoeira: resistência dentro e fora da roda 

      Silva, Ana Beatriz Matilde da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)
      The Afro-Brazilian culture, for a long time was placed in a position of marginalization, being valued the Eurocentric to the detriment of other cultures. Also subject to marginalization, in a sexist society, women have ...
    • Gestão da renda familiar de mulheres assentadas: processos educativos e suas tensões 

      Freitas, Mariana Machitte de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      This research aimed to understand and analyze the educational processes resulting from the family income management carried out by women beneficiaries of the Bolsa Família Program (PBF), residents of the Nova São Carlos ...