Browsing Teses e dissertações by Advisor "55538425-09f4-497a-8c72-4a277ca05cc1"
Now showing items 1-4 of 4
-
Processos de tornar-se mentora: um estudo de caso sobre uma participante do Programa Híbrido de Mentoria da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 31/08/2022)The research, qualitative in nature, is a case study, whose overall objective was to identify and analyze the processes of becoming a mentor of an experienced teacher who was a participant in a hybrid mentoring program. ... -
Processos de construção da identidade de mentoras iniciantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)This present research project comes from the work performed in an intervention research called “Teacher Professional Development of experienced teachers and beginners: Hybrid Mentoring Program (HMP)”, financed by FAPESP/São ... -
Contribuições do Programa Híbrido de Mentoria (PHM) da UFSCar para o desenvolvimento profissional docente: perspectiva de professoras iniciantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 18/02/2021)This dissertation aimed to identify and analyze if / and how the Hybrid Mentoring Program (HMP) contributed to the professional development of beginning teachers participating in it. The data analyzed was from oral and ... -
O papel indutor do PIBID na formação de professores reflexivos 2014-2016
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 18/12/2020)This dissertation is linked to the Education of Teachers and Other Educational Agents research group of the Post-Graduate Program in Education - Master and Doctorate - from the Federal University of São Carlos (UFSCar). ...