Listar Teses e dissertações por autor "594169eb-b804-4528-81c9-91341312156e"
Mostrando ítems 1-2 de 2
-
A teoria do professor reflexivo no processo de formação continuada de professores : uma análise crítica
Barbosa, Silvia Helena Pienta Borges (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2016)The purpose of this research consists in understanding how the reflective teacher theory has guided or/and been basis to continuing education practices in a Regional Education Centre of the São Paulo state. This is a ... -
Paradoxos e estratégias de adaptação na trajetória universitária discente em relação às metodologias ativas no curso de Medicina da UFSCar
Barbosa, Silvia Helena Pienta Borges (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 14/02/2020)The present thesis has as object of investigation the trajectory of students of a medical course that presents the curriculum organized through active learning methodologies. Its research problem is the understanding of ...