• “Porque se sou eu, tenho que escrever o que eu penso. Posso senhor?”: falas de jovens privados de liberdade 

      Kastein Filho, André Luiz Martins (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/04/2020)
      The present study analyzed the experience knowledge shared by young people during a professional qualification course, with the premise of locating them in the center of the practices that are developed in a deprivation ...
    • Impasses e possibilidades do pensamento decolonial no ensino superior: o caso de uma universidade colombiana 

      Cruz, Denise Gonçalves da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)
      This master's research identify aspects that underpin the Biology Degree racial debate. "Francisco José de Caldas District University" is located in Bogota, Colombia. The investigation, called "Knowledge, research and ...
    • O Quilombismo de Abdias Nascimento: fundamentos para uma educação antirracista 

      Rocha, Fabiana de Oliveira Maciel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/10/2021)
      The following master's thesis aims to investigate the assumptions of Abdias Nascimento's thought, the ideals and proposals that point to actions for an anti-racist education. This is done from considerations of the work O ...
    • Newborn e raça: fraturas nas visualidades e nas representações 

      Bonifácio, Solange (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/10/2022)
      This research aims to investigate the method of photography applied to newborn babies called newborn. Newborn is a photography modality aimed at babies up to fifteen days old and performed by professional photographers. ...