Browsing Teses e dissertações by Advisor "7aa8b9fb-291c-4e52-8904-2e40c8916928"
Now showing items 1-8 of 8
-
Educação não-formal e divulgação de astronomia no Brasil : atores e dinâmica da área na perspectiva da Complexidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 14/08/2017)This research focuses on non-formal education and dissemination of astronomy in the Brazilian context. In previous works, we have already investigated this theme and obtained, through a Delphi study, an overview of the ... -
“Bagulho do pensamento” : a relação com o saber de jovens estudantes do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/02/2017)This work has as theoretical base the proposition "relation with the knowledge" of Bernard Charlot and as pillar, reflections on the process of teaching and learning. The objective is to understand the relationships ... -
Corpo e resistência : reflexões sobre tecnologias de poder e experiências de fuga
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/08/2015) -
As contribuições do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (PIBID) para a construção de saberes sobre a docência : o caso do PIBID-Biologia da Universidade Federal de São Carlos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/06/2016)This work falls within the scope of the investigation of the initial teacher training, investigating the Institutional Scholarship Program Introduction to Teaching. This is a case study in which it is carried out an ... -
A cidade educadora e o enfoque CTS : articulações possíveis a partir dos professores de ciências em formação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 12/07/2016)The Science, Technology and Society (STS) approach to Science Education and the Educating Cities conceptual framework share different aspects that allow their identification as progressive educational ideas. Aiming to ... -
A entrada na carreira docente: o que dizem as narrativas de professores de ciências e biologia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2018)The beginning of the teaching career has peculiar and important characteristics to the teacher’s consolidation in the profession. It is a stage of the professional development that can evoke diverse feelings and motivate ... -
O Estágio supervisionado como espaço de reflexão na formação inicial de professores: uma análise a partir de um curso de Licenciatura em Ciências Biológicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/03/2019)The main objective of this work was to understand the reflexive formation of a group of graduates in the context of an Discipline of internship, seeking to identify the contents and central themes brought in their reflections. ... -
A educação ambiental nas escolas municipais de educação infantil de São Carlos-SP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 01/01/2003)We now live immersed in an environmental crisis that resulted from the development model that was adopted — Environmental Education is an important process to help revert such a crisis and re-establish a sustainable ...