• Atravessamentos femininos na formação em Física em contexto de pandemia da Covid-19: um esboço cartográfico 

      Gomes, Marcelle Tácita de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 13/02/2023)
      In this dissertation, I map the participation of women in the so-called exact sciences, in particular in Physics, in times of the covid-19 pandemic. Studies and daily practices show that there is an exclusion of diversities ...
    • Educação e direitos humanos: uma visita à terra do nunca 

      Marthi, Adriano Ramos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 26/02/2016)
      This qualitative research analyzes the relationship between education and human rights and also seeks to accompany the processes of a non-scholar educational experience that occur in the NGO "Ação e Amor" (located in ...
    • Corpos emaranhados, possibilidades de movimento, ruptura e criação: reflexões sobre subjetividade, singularidade e processos educativos 

      Rala, Rebeca Pereira Batalim (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/06/2017)
      This research is a feminine writing that seeks to map the path of an educator and researcher involved in the search for an understanding of the politics of subjectivation that cross us, relating them to the education's ...
    • Cartografia das normas de gênero: pincelando representações 

      Figueiredo, Bianca Araci de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 11/12/2018)
      Based on the biological differences observed in the bodies, Western society constructs definitions, normalizes relationships and assigns distinct social functions to women and men, in order to regulate behaviors and ...
    • Coletivo Cê: processos e percursos de redesterritorialização: aprendendo com a experiência 

      Almeida, Hércules Soares de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 26/05/2017)
      The framework presented here proposes to share a cartography of the processes and paths of the deterritorialization and reterritorialization of Coletivo Cê. It is also a scratch to the surface about the knowledge of ...
    • A Capoeira entre os fundamentos e movimentos de criação: um estudo sobre cultura, gênero e sexualidades 

      Caciatori, Eduarda Gava (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 24/02/2021)
      This research followed and mapped two experiences of Contemporary Capoeira in the countryside of the state of São Paulo, seeking to identify the displacements in its current dynamics, highlighting their foundations and ...