Search
Now showing items 1-8 of 8
A Pedagogia Histórico-Crítica como fundamento de algumas iniciativas de formação continuada de professores e professoras da Educação Básica no Brasil.
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-02-15)
The objective of the research was to analyze and discuss the limits and possibilities of some initiatives for the continuing education of teachers in Basic Education in Brazil, based on the PHC and investigated in this ...
Agenciamentos juvenis a partir de uma pesquisa em escolas do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-10-18)
This thesis analyzed youth assemblages as of on research carried out in public high schools. Its conception resulted from the quadripolarity of the assemblage's conceptual scheme (strata, collective assemblages of enunciation, ...
A docência no Instituto Federal – campus Itapetininga no contexto da verticalização do ensino: horizontes possíveis
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-08-07)
This work investigated how Professional and Technological Education Professors experience vertical education at the Federal Institute – Campus Itapetininga. The methodological approach of the research was configured from ...
Formação e atuação de professores de surdos no Ensino Fundamental I em escolas municipais de Sorocaba
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-09-14)
The present research aims to investigate the professional development and performance of teachers in regular classrooms working with deaf students in the public elementary schools of Sorocaba County. The specific objectives ...
Movimentos (auto)biográficos: contribuições de uma pesquisa-vida-formação em contexto pandêmico
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-12-13)
Tomando el año 2020, el primer año de la pandemia de COVID-19, como contexto, esta investigación analiza el conjunto de narrativas (auto)biográficas de tres docentes y tres administradores escolares de educación básica, ...
A coordenação de curso de licenciatura em matemática: dimensões da função no contexto do IFSP
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-12-12)
Research developed in the Postgraduate Program, Doctorate in Education, at the Federal University of São Carlos, Sorocaba campus (UFSCar-So), addresses the role of Coordination of the Mathematics Teaching degree program ...
Pesquisadora-autora-cidadã: por uma pedagogia da escrita de si em espaços/tempos de pesquisa-vida-formação
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-06-22)
Este trabajo pone en diálogo las marcas de autoría, reveladas a partir de dos inventarios de investigación (PRADO; FRAUENDORF; CHAUTZ, 2018), en la perspectiva de anunciar uma investigación (auto)biográfica (PASSEGGI; ...
Filosofias, religiosidades africanas e educação: reflexões sobre o processo de ensino-aprendizagem no candomblé ketu do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, 2023-08-08)
This research seeks to detect and analyze how African autochthonous philosophies influence the educational process present in the candomblé of the ketu nation active in Brazil, to identi-fy whether this is responsible for ...