Browsing Teses e dissertações by Advisor "Araujo, Regina Borges de"
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Modelo de especificação de interfaces tangíveis de mesa - TTUI-SM
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 19/09/2012)In the scenario of computational interfaces development, researches efforts aim to offer new ways of interaction that are closer to the natural way which humans interact with the real world. Amongst the diversity of ... -
Modelo e framework para o desenvolvimento de ferramentas analíticas de apoio ao ensino, aprendizagem e gestão educacional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 04/09/2014)The use of new information and communication technologies in education that go beyond the traditional Learning Management Systems (LMS), has generated a growing volume of data, making challenging and complex the analysis ... -
Avaliação de desempenho humano individual e em equipe em simulações interativas distribuídas de treinamento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 25/09/2012)The distributed interactive simulations can be used to train human actions and behaviors in dangerous situations, which way reduce the risks to life and/or patrimony. As part of the training in virtual environments, is ... -
Uma solução de roteamento para redes de sensores sem fio móveis heterogêneas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 28/09/2012)The Wireless Sensor Networks (WSNs) and Mobile Wireless Sensor Networks (MWSNs) are being increasingly used by different applications, such as monitoring of animals, monitoring of vital signs, environmental monitoring, ... -
Rede overlay de suporte a ambientes virtuais colaborativos em redes veiculares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 13/07/2009)Collaborative Virtual Environments (CVEs) are synthetic 3D environments shared by multiple remotely located users with a common goal: the access to the environment through avatars (graphical representations of the user). ...