• Tarefas exploratórias-investigativas para a aprendizagem de função afim 

      Tozo, Fábio Luiz Dias (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 24/03/2016)
      The objective of this work was to verify the difficulties of treatments and conversions (natural language, algebraic expressions, tables and graphical form) function of teaching-learning in order to students of the first ...
    • Construção de mosaicos: uma análise por meio de tarefas exploratório-investigativas no 7°ano do ensino fundamental 

      Miranda, Sílvia Andrea Alexandre (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 15/05/2014)
      The present study aimed to analyze how an education that prioritizes tasks of exploratory- investigative nature can contribute to the generation and/or mobilization of geometric concepts in the 7th grade students of ...
    • Um estudo das potencialidades pedagógicas de atividades exploratórias-investigativas com o material didático geoespaço 

      Kusuki, Luiz Rodolfo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 31/01/2014)
      This research has as its context the exploration potential of manipulative materials in mathematics teaching Geoespaço. In order to increase knowledge of the development and implementation of exploratory-investigative tasks ...
    • O material manipulável Algeblocks: uma proposta para o ensino médio 

      Camargo, Alex Sander Martins de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 19/03/2020)
      This work had the purpose of developing an educational product in the form of a teaching proposal for the algebra of high school grades. More specifically, to propose studies of algebraic content through the use of concrete ...