• O estágio curricular supervisionado em docência na perspectiva dos profissionais da educação infantil 

      Marcasso Rossi, Bianca Carolina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 29/07/2022)
      The supervised curricular internship is of great importance for teacher training, but there are gaps related to the theorization of knowledge and the professional field, as well as disagreements regarding the insertion of ...
    • O papel do professor colaborador nos estágios curriculares supervisionados no curso de educação física 

      Pereira, Juliana Aparecida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 30/08/2021)
      The Supervised Curricular Internship (ECS) is a privileged moment in which future teachers have the possibility to articulate theory and practice, once there is the insertion in the field. This period will provide trainees ...
    • Aprendizagem da docência sob a perspectiva dos estagiários do curso de Educação Física 

      Kawamoto, Emilie Erbetta Mahas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 24/08/2023)
      During supervised internships, future teachers can establish their own professional identity, conceived during professional socialization processes and through acquired learning. In inicial training, like the graduation ...