• A educação das relações étnico-raciais no ensino de arte a partir de uma perspectiva intercultural 

      Breda, Patricia Rodrigues (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 27/09/2023)
      This dissertation addresses "The education of ethnic-racial relations in art teaching from an intercultural perspective", investigating, from the perspective of critical interculturality, how the Art textbook - Teacher's ...
    • Lindo balão azul: música e astronomia nos anos iniciais do ensino fundamental 

      Rugene, Rosilene Braga (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 29/09/2022)
      The present research was based on the importance of working Astronomy in Art classes for students in the early years of elementary school, in an interdisciplinary proposal to use the language of Art, music, as a motivating ...
    • Aula de arte na educação básica: um estudo sobre as concepções de professoras atuantes em escolas públicas na cidade de São Carlos-SP 

      Godoy, Karen Adriana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 30/07/2020)
      This work investigated the conceptions of Art teaching by teachers working in public schools in the city of São Carlos / SP. As specific objectives, it was intended: to explore which artistic languages the teachers consider ...
    • Usos de portfólios em diferentes práticas: um olhar de uma educadora 

      Martins, Karinne de Pádua Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 08/08/2016)
      In this research we intend to analyze the meanings of the term “portfolio through the use of practices in which it is employed. The theoretical and methodological framework was based on aspects of Wittgenstein’s philosophy ...
    • Roda de Samba na Escola: processos educativos emergentes 

      Rodrigues, Fabio Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 30/07/2020)
      This master research, characterized as an action research (TRIPP, 2005), was developed in conjunction with the project “Roda de Samba na Escola”, in a Public State School of the Integral Education Program of the Initial ...