• Estudo de caso: o sindicato formando o professor 

      Câmara, Ramon Mattos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 22/05/2020)
      This paper has, as goal, to analyze, discuss and investigate the contributions of the syndicate in the teachers’ political formation; it compounds the professional development of teachers from the Elementary Education, ...
    • Documentação pedagógica: uma abordagem construída no cotidiano de um berçário 

      Laissener, Rosiane Cristina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 28/01/2021)
      This dissertation aimed to study how the non-nursery Pedagogical Documentation enables the discussion of pedagogical practices with babies, favoring teacher education, considering the action of the teacher who registers ...
    • O papel do professor colaborador nos estágios curriculares supervisionados no curso de educação física 

      Pereira, Juliana Aparecida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 30/08/2021)
      The Supervised Curricular Internship (ECS) is a privileged moment in which future teachers have the possibility to articulate theory and practice, once there is the insertion in the field. This period will provide trainees ...