• Experimentos com o Arduino no ensino de Física: estudando conceitos científicos da Termologia 

      Pinheiro Junior, Jefferson Buonafina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 17/01/2022)
      Motivated by the application of Information and Communication Technologies (ICT) in the teaching of Physics, we developed the scripts for three experimental activities in Thermology using technological tools to be applied ...
    • Introdução à Mecânica Quântica no Ensino Médio através de uma discussão sobre a constante de Planck 

      Oliveira, Júlio César Gomes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 28/02/2023)
      In this work, we develop an educational product to introduce quantum mechanics in High School through a discussion about Planck's constant. As a learning framework we used David Ausubel's Meaningful Learning Theory (MLT). ...
    • Galileu e o experimento da Torre de Pisa no ensino médio 

      Alves, Welder Ribeiro da Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 27/02/2019)
      It is necessary students know the scientific questions of each time, so they may understand how science has developed over time. Galileo lived in a historical context that enabled him to be recognized as one of the great ...