Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Helena Antipoff, as Sociedades Pestalozzi e a educação especial no Brasil
Rafante, Heulalia Charalo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/02/2011)In this study we analyze Helena Antipoff s trajectory in order to understand her participation, as well as that of institutions created by her, in the construction of Special Education in Brazil. We investigate everything ... -
Educação profissional no Brasil e a interiorização do Instituto Federal de São Paulo : trajetórias e lógicas da expansão
Estevo, Marcio Rogério Tomazzi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 17/03/2016)Brazilian schools known as “Institutos Federais” (Federal Institutes), and the expansion of their campuses are presented here as a possibility to tackle national challenges and to outperform old professional educations ... -
Da oferta da educação infantil em tempo integral à integralidade na educação: um estudo sobre o município de São Carlos/SP
Yabuki, Michele (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 08/12/2021)We aim to present in this work the trajectory of Full-time Early Childhood Education and how this education modality has been configured historically and politically in the municipality of São Carlos, through bibliographic ...