• Formadores de professores : aspectos da constituição de sua profissionalidade 

      Magalhães, Elisa Gomes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/02/2016)
      The training of teacher educators is a underexplored research topic, therefore, this research aims to understand some functions of the learning process and the constitution of aspects of professionality of teacher educators ...
    • O Exame Nacional do Ensino Médio: uma política reconstruída por profesores de uma escola pública paulista 

      Piunti, Juliana Cristina Perlotti (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2015)
      The public high school education in Brazil is a victim of the constant reformism that has been hindering the strengthening of the own identity of this education period. The more frequent and abundant use of the High ...
    • Aprendendo a ensinar : as narrativas autobiográficas no processo de vir a ser professora 

      Martins, Rosana Maria (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 03/09/2015)
      The current research lies in the discussions about teacher training in collaborative context which involves online learning communities, specifically in the constitution of the teaching identity of future teachers in the ...