Listar Programas de Pós-Graduação por programa de posgrado "Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs"
Mostrando ítems 21-40 de 693
-
Famílias de crianças autistas : compreendendo a participação e os desafios por meio do olhar paterno
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 22/02/2016)The changes that occurred with the paternal role over the years have a more involved parent affectively participating, whenever possible, everything that goes around your child.Such changes in parenting are changes ... -
Efeitos de um treino de habilidades para a vida junto a adolescentes com deficiência intelectual e em situação de acolhimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 17/12/2015)In Brazil, the Official authorities send children and teenagers who need special legal protection to an Institutional Shelter and/or a Foster Care, which priorities are: to promote a health development, social and familiar ... -
Programa de intervenção familiar para a estimulação de linguagem em crianças com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/03/2015)Down syndrome is the most common genetic cause of intellectual disability and changes in cognitive skills is a primary consequence, and appears as a result of structural and functional abnormalities of the central nervous ... -
Formação de professores para educação especial no Paraná : cursos de pedagogia, pós-graduações lato sensu e políticas públicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 08/09/2015)The present research aimed to analyze the consonance between some of the courses (Pedagogy and lato sensu graduate programs) adopted in Paraná for the education of teachers aiming performance with students that fit Special ... -
Autistas em idade adulta e seus familiares : recursos disponíveis e demandas da vida cotidiana
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 03/03/2015)The Autism Spectrum Disorders (ASD) has as one of the main aspects the abnormal or damaged development in the social interaction, communication and a restrict amount of interests; modern studies show that the autism ... -
Intervenção Pedagógica para ensino de leitura, escrita e aritmética para uma criança com implante coclear
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 07/04/2015)The cochlear implant (CI) consists of an effective technological resource in the treatment of deafness. The surgery for the CI has been performed by the time children are still one year old. Therefore, the number of deaf ... -
As necessidades informacionais dos bacharéis em Direito na defesa das pessoas com necessidades especiais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/02/2009)Treating the rights related to persons with special needs (PSN) is a matter not only to professionals in the area of Law, but to society as a whole. Knowledge of legislation with the resulting disclosure of such information, ... -
A criança com cegueira congênita na escola: uma análise da mediação de conceitos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/09/2010)Children grasp information through several senses: touch, sight, smell, taste, and kinesthetic, among them the vision can be considered one of the most important for the acquisition of rich information and less time as ... -
Prematuridade e baixo peso em pré-escolares: fatores de risco ao desenvolvimento da linguagem e alterações fonológico-lexicais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/09/2010)The expressive number of premature births shows the necessity of measures focused in preventing disorders in these children development. Literature reveals that language is one of the areas that may be affected when the ... -
Adolescentes em conflito com a lei: perfil e intervenção.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/02/2006)This study belongs to a research program, driving at the development of an adequate social repertoire, which could decrease the re-incidence of criminal behaviour in youth. Adolescents attended in Community Services and ... -
Proposta de sistematização pedagógica e avaliação no handebol em cadeira de rodas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/02/2011)The adapted sport has spread within adapted physical education and among people with disabilities, given the range of possibilities it offers. The wheelchair handball (WH) is a sport still not very popular, even among ... -
Natação para bebês com necessidades especiais: efeito de um programa de estimulação aquática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2011)Swimming for babies is an activity which is rich in stimulus towards the growing capabilities and motor, cognitive, affective and social abilities of the baby. When directed towards babies and children who have special ... -
Exclusão com estímulos visuais e múltiplas relações de condicionalidade na linha de base.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/08/2004)This study investigated responding by exclusion , which has been demonstrated as a robust behavioral process, consisting in the selection of an undefined comparison stimulus, when the sample is also an undefined stimulus ... -
A tecnologia assistiva como recurso à inclusão escolar de crianças com paralisia cerebral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 13/03/2009)The child s school life with major motor involvement at ordinary school has been discussed together with the possible strategies that can collaborate to the participation and learning of this student. One of the indicated ... -
Formação em serviço sobre gestão de escolas inclusivas para diretores de escolas de educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/12/2006)We live in the context of a global society, in which changes are demanded in all aspects in the search for a better quality of life for mankind. In addition, there is an increase in the proportion of excluded individuals ... -
Comparando a interação social de crianças autistas: as contribuições do programa TEACCH e do Currículo Funcional Natural.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 12/01/2005)The work with autistic children is surrounded by controversy. Thus several interpretations about its characterization and possible intervention models have been presented. In addition, methodologies and measures used in ... -
Tênis em cadeira de rodas: sistematização, aplicação e avaliação de um programa de ensino
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 12/06/2013)Pedagogical aspects related to systematization and evaluation within the process of teaching and learning in the Wheelchair Tennis (WCT) has been demonstrated in some scientific studies. This fact is justified by this ... -
Sociologia da deficiência : vozes por significados e práticas (mais) inclusivas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2012)In this research aim systematize stories and theories associated with the Sociology of Disability, and identify, voices to rethink the meaning of disability and practices of Special Education aimed at people in situation ... -
Um programa para aprimorar envolvimento paterno : impactos no desenvolvimento do filho
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/03/2009)Children who do not have a positive, secure and affectionate relationship with their fathers, or whose fathers use rigid disciplinary practices, provide inadequate supervision and have infrequent or poor quality interactions ... -
Avaliação da grade curricular e conhecimentos de residentes em pediatria sobre vigilância do desenvolvimento.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/05/2007)Studies have shown that developmental surveillance is an important task to be performed by the pediatrician and its objective is to precociously identify children who may need more complex evaluation as well as provide ...