Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 78
Carnavalização como transgrediência da multidão
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-14)
Problematize the carnivalesque as a political inorganization a multitude of subjects who transgress power relations is the general aim of the thesis study. Popular demonstrations in societies that emerge are answers to the ...
O desenvolvimento da percepção intercultural no processo de aprendizagem de espanhol como língua estrangeira: um estudo sobre potencialidades da mediação fílmica
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-21)
The theme of this research arises from the researcher s experience as a teacher of Spanish as a Foreign Language (SFL). This debate specifically began by problematizing cinema as a supporting and complementary teaching ...
Os sentidos de povo nos pronunciamentos presidenciais de posse: de 1985 a 2011
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-09-18)
We aim with this dissertation, conduct an analysis of discursive pronouncements tenure of the presidents of the Republic, in order to ascertain the effects of meaning of the word "people" produced in these speeches, along ...
Descrição e classificação de predicados nominais com o verbo-suporte fazer no Português do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-27)
Lexical data base building can be considered an essential task for Natural Language Processing (NLP), since the data included can be used in numerous tools, such as Parsers, Semantic Role Labelers, automatic translators, ...
Crenças e motivação em contexto de língua estrangeira para a terceira idade: subsídios para o desenvolvimento de competências do professor
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-14)
The teaching-learning process of a foreign language for the Third Age is a theme that demands attention and has been little explored. Through the investigation of beliefs and motivational aspects in such a context, we ...
Aprendizagem e engajamento como função de consequências para o desempenho de crianças em um programa de ensino individualizado de leitura
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-10-17)
The individualized teaching program for elemental reading and writing skills Learning to Read and Write in Small Steps has been systematically developed and improved for the last 25 years. Anecdotal observations suggested ...
Aquisição de discriminações auditivo-táteis e emergência de leitura recombinativa em Braille
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-12-09)
Reading is a complex ability that involves a set of discriminated operants. In exposure to discrimination teaching with printed words the elements are combined and recombined in new words that control how to read the new ...
Foucault, a modernidade e o sujeito
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-09-17)
Ce travail vise à analyser la constitution du sujet moderne dans la pensée de Michel Foucault. Pour ce faire, nous prétendons révéler l‟archéologie à l‟oeuvre dans la généalogie. Cela s‟observe particulièrement, ...
A representação de línguas no ciberespaço: um funcionamento enunciativo na contemporaneidade
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-10-24)
D'après les discussions de concepts de la sémantique de l énonciation, nous faisons une lecture des sitewebs officiels des pays dans lesquels nous trouvons des sections qui représent des langues qui circulent dans ces ...
Trauma e histórico de vitimização na escola: um estudo retrospectivo com estudantes universitários
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-02-20)
School victimization may favor the occurrence of traumatic symptoms and Post Traumatic Stress Disorder (PTSD). This Doctoral Thesis had the following objectives: validate the American retrospective instrument Student ...