Listar por asesor "Marigo, Adriana Fernandes Coimbra"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
O conceito de educação bilíngue sob a visão de Jim Cummins e Merill Swain: uma análise do livro “Bilinguismo na educação”
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 04/12/2023)This monograph presents the result of bibliographical research developed through content analysis of the book “Bilingualism in Education” (Cummins; Swain, 1986). Its general objective was to understand the concept of ... -
Jogo de papéis na pré-escola: uma análise de “Psicologia do Jogo” na perspectiva da aprendizagem dialógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 02/02/2024)The general objective of this course completion work was to analyze the ‘game’ activity presented by Daniil B. Elkonin, in his book “Psychology of Game”, identifying potential contributions to promote the instrumental ... -
Alfabetização científica nos anos iniciais do ensino fundamental: um estudo à luz da aprendizagem dialógica e da matriz freiriana sobre percepções descritas por docentes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 22/08/2024)This study presents an analysis of three publications in which the authors are teacher-researchers who developed, applied and evaluated pedagogical practices in Science Teaching through investigation aiming at scientific ... -
Autismo e educação escolar: uma revisão da produção científica brasileira à luz da aprendizagem dialógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 23/09/2024)This paper presents the results of a bibliographic search carried out on the Scientific Electronic Library Online platform, with the aim of identifying studies on the teaching and learning process of students with Autism ...