• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing by Advisor 
  •   Home
  • Browsing by Advisor
  •   Home
  • Browsing by Advisor
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing by Advisor "Garcia, Marcos Roberto Vieira"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-8 of 8

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Morrer para nascer travesti: performatividades, escolaridade e a pedagogia da intolerência 

      Acosta, Tássio; http://lattes.cnpq.br/9459372033217997 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 29/02/2016)
      This study analyses the narratives of the experiences had in school by six transvestites from the city of Sorocaba (countryside of the State of São Paulo) having the queer perspective as analytic ...
    • Os "inconvenientes" na escola: um estudo sobre a medicalização de crianças e adolescentes e suas estratégias de resistência 

      Antoneli, Patrícia de Paulo; http://lattes.cnpq.br/2100672519496341 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 19/02/2015)
      This dissertation aims to investigate the medicalization device (dispositif) of children and teenagers inside the Brazilian public school (elementary to high school) in order to understand which effects have been produced ...
    • Trajetórias afetivas, sexuais e reprodutivas de jovens mulheres em vulnerabilidade social: experiências de socialização 

      França, Giselli de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/7704853766533521 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 22/08/2014)
      This qualitative research aims to analyze the emotional, sexual and reproductive trajectories of young mothers who have experienced social vulnerability, including the condition of institutional shelters. The goal is to ...
    • Homo/transexualidades e família: uma análise a partir do 1º "Grupo de pais de homossexuais" do município de Sorocaba 

      Nascimento, Rogéria Fernandes do; http://lattes.cnpq.br/2086776638534111 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 06/11/2015)
      The research is linked with the Education StrictuSensu Post-Graduation Program of UFSCar – Sorocaba and started with the participation in a group of homosexual/transgenderparents that used to arrange meetings of mutual ...
    • Implicações do contexto universitário na saúde mental dos estudantes 

      Oikawa, Fabiana Midori; http://lattes.cnpq.br/3651127195980418 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 29/05/2019)
      The objective of this research was to investigate the university context and its implications on the mental health of students. The methodology was divided into two stages: the first consisted of a quantitative and qualitative ...
    • O papel da educação no cuidado com as pessoas egressas dos hospitais psiquiátricos de Sorocaba 

      Ribeiro, Thais Regina Zamboni; http://lattes.cnpq.br/9628147422827907 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 13/06/2018)
      The present dissertation was based on a field work that had as objective to reflect on the role of education in the care of the people who left the long-stay hospitalizations of the psychiatric hospitals of Sorocaba, ...
    • Será que temos mesmo direitos a universidade? O desafio do acesso e a permanência de pessoas transexuais no ensino superior 

      Scote, Fausto Delphino; http://lattes.cnpq.br/1045780522038391 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 22/02/2017)
      This master thesis aims to analyze the difficulty of access and permanence of the transgender population in colleges. A field work was carried out that involved the realization of interviews with transgenders of different ...
    • Interfaces entre redução de danos e educação popular em uma instituição voltada para população em situação de rua em Sorocaba. 

      Silva, Daniele Cristina da Rocha e; http://lattes.cnpq.br/6450501310179095 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), , 26/02/2015)
      The main objective of this study was to analyze the conception of education that is implicit in the activities developed by the association "Pode Crer", seeking to understand them from the dialogue between Popular Education ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT