• A alta capacidade pela perspectiva das mulheres: estudos de caso do Brasil e da Espanha 

      Massuda, Mayra Berto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 04/10/2019)
      The finding that national and international studies on women's giftedness are still incipient in light of the universe of research already conducted on human intelligence highlights the inequality in the identification and ...
    • Sinais de dotação em estudantes medalhistas da Obmep: um estudo de caso 

      Oliveira, Lais Paloma de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      Brazil has a low number of enrollments of students with Giftedness and Talent in basic education, in view of the numbers suggested in the literature of the area on the incidence of the phenomenon. The Brazilian Mathematics ...
    • Altas habilidades/superdotação em liderança: identificação e suplementação para o ensino fundamental I 

      Lima, Clairen Angélica Santiago (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 05/12/2019)
      LIMA, C. A. S. High Skills/Leadership Giftedness: identification and supplementation for elementary school I. Master’s dissertation. Post-Graduation Programo of Special Education. Federal University of São Carlos, 2019. ...
    • Identificação de altas capacidades em estudantes estrangeiros do ensino superior 

      Oliveira, Ana Paula Santos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
      The National Policy of Special Education in the Perspective of Inclusive Education define as the target audience of Special Education students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness. ...
    • Verificação de altas capacidades em crianças e adolescentes em situação de acolhimento no Brasil e na Espanha 

      Colozio, Amanda Rodrigues de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 22/02/2021)
      Getting to know the places where people in poverty live, under risks, disadvantages and dangers, trying to find some talent for a promising reality is auspicious. To stand out positively in contexts of risk, proves that ...
    • Projeto político e projeto pedagógico de escolas quilombolas amapaenses: contextualizando as altas habilidades/superdotação 

      Almeida, Roanne Priscila Castro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 13/12/2018)
      There are people with giftedness in any population regardless the condition. However, they need to be identified and strengthened with services that enrich and favor their development process, respecting their cultural ...