• Morrer para nascer travesti: performatividades, escolaridade e a pedagogia da intolerência 

      Acosta, Tássio (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 29/02/2016)
      This study analyses the narratives of the experiences had in school by six transvestites from the city of Sorocaba (countryside of the State of São Paulo) having the queer perspective as analytic ...
    • Será que temos mesmo direitos a universidade? O desafio do acesso e a permanência de pessoas transexuais no ensino superior 

      Scote, Fausto Delphino (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 22/02/2017)
      This master thesis aims to analyze the difficulty of access and permanence of the transgender population in colleges. A field work was carried out that involved the realization of interviews with transgenders of different ...
    • Cartografia das normas de gênero: pincelando representações 

      Figueiredo, Bianca Araci de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 11/12/2018)
      Based on the biological differences observed in the bodies, Western society constructs definitions, normalizes relationships and assigns distinct social functions to women and men, in order to regulate behaviors and ...