Show simple item record

dc.contributor.authorRobazzini, Alexandre Toledo
dc.date.accessioned2020-03-19T14:01:23Z
dc.date.available2020-03-19T14:01:23Z
dc.date.issued2018-02-26
dc.identifier.citationROBAZZINI, Alexandre Toledo. Plano Nacional de Educação – PNE 2014-2024: cidadania no papel. 2018. Dissertação (Mestrado em Educação) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2018. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/12349.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/12349
dc.description.abstractCitizenship, the central theme of this research, is a concept associated with life in society and, therefore, is shaped according to the needs of each age. In order to understand the concept of citizenship, in the field of human, social, moral and juridical relations, fundamental points of the variations of these significations are sought before and after modern industrial societies. To delimit the approach, the objective is to discuss how and what notion of Citizenship has been used in the official discourse of the Brazilian State, specifically the notion of citizenship present in the National Education Plan - PNE 2014-2024. To do so, the first step is to present a panorama of meanings of the concept of citizenship and its relations with educational development. These meanings will be the basis for our analysis.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectPlano nacional de educação - PNE 2014-2024por
dc.subjectCidadaniapor
dc.subjectHistória da educaçãopor
dc.subjectNational education plan - PNE 2014-2024eng
dc.subjectCitizenshipeng
dc.subjectHistory of educationeng
dc.titlePlano Nacional de Educação – PNE 2014-2024: cidadania no papelpor
dc.title.alternativeNational Education Plan - NEP 2014-2024: citizenship on papereng
dc.typeDissertaçãopor
dc.contributor.advisor1Vilela, Denise Silva
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8155152145332951por
dc.description.resumoA Cidadania, tema central desta pesquisa, é um conceito associado à vida em sociedade e, portanto, molda-se de acordo com as necessidades de cada época. Para um entendimento do conceito de cidadania busca-se, no campo das relações humanas – social, moral e jurídica – pontos fundamentais das variações dessas significações, antes e depois das modernas sociedades industriais. Para delimitar a abordagem, o objetivo é discutir como e qual noção de Cidadania vem sendo empregada no discurso oficial do Estado Brasileiro, especificamente a noção de cidadania presente no Plano Nacional de Educação – PNE 2014-2024. Para tanto, o primeiro passo é apresentar um panorama de significações do conceito de cidadania e suas relações com o desenvolvimento educacional. Estas significações serão a base para nossa análise.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPEpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::FUNDAMENTOS DA EDUCACAOpor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/8434442780582380por


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil