• Trabalho de conclusão de curso: narrativa sobre meu processo de formação médica 

      Moreira, Meire Savino da Costa Bettoni (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 26/10/2020)
      This work deals with my path towards medical training. It intends, through narrative, to share this process highlighting important points of this trajectory. It also intends to comment on the Federal University of São ...
    • Trajetória acadêmica na medicina: desafios, aprendizados e experiências 

      Parra, Muller Rodrigues (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 19/01/2024)
      This work recounts the author's academic journey in medical school, spanning from 2018 to 2024. Organized into three cycles – Basic, Clinical, and Internship – the narrative highlights challenges, learnings, and experiences ...
    • Trajetória de um aluno estrangeiro na medicina UFSCar 

      Gomez, Miguel Arturo Gomez (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 25/11/2020)
      El trabajo de Conclusión de Curso (TCC) del cuso de medicina de la UFSCar consiste en una explicación critico-reflexiva sobre las experiencias profesionales y personales que sucedieron a lo largo de la carrera, en mi caso ...
    • Trajetória de um imigrante no curso de medicina da Universidade Federal de São Carlos 2016 - 2023 

      Santos, Osvaldo Diogo dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 24/01/2023)
      The course completion work aims to make a critical-reflective analysis from the context and trajectory of an African immigrant, born in Angola, in the city of Luanda, who moved to Brazil at the end of his childhood, on ...
    • Trajetória na medicina UFSCar em desenhos 

      Pedrini, Natália Menegassi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 22/01/2024)
      O presente documento é o trabalho de conclusão de curso de uma aluna do curso de medicina na Universidade Federal de São Carlos. Por meio de desenhos autorais realizados ao longo de toda a graduação, a estudante realiza ...
    • Transformações pelo caminho: a última narrativa 

      Santana, Danilo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 17/09/2019)
      Reflective Narrative about the experiences acquired by the student during the undergraduate medical course, from 2014 to 2019, divided into cycles, consisting of two years, as well is the Medical course at the Federal ...
    • O Trenzinho Caipira: narrativa reflexiva da minha vivência no curso 

      Brito, Iago Júlio Fernandes Nogueira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 27/01/2023)
      Reflective narrative work, presented as Course Conclusion Work, discussing the individual experiences of the student during the training in medical degree at the Federal University of São Carlos. The paper discusses the ...
    • Uso de corticoides para tratamento de quadros agudos de enxaqueca em adultos: uma revisão sistemática 

      Cardoso, Willians Victor da Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 27/01/2023)
      Migraine is a primary headache with significative prevalence in the world as well as the brazilian country. It is responsable for significant costs for the health services, besides it is associated with compromising ...
    • Uso de repetição espaçada na graduação em medicina: memorial do estudante acerca de técnicas de estudo 

      Fisher, João Marcos da Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 22/12/2021)
      Medical school in Federal University of São Carlos (UFSCar) aims, as one of its objectives, to develop the student’s ability to learn how to learn. Although the collective part of this proposal is extensively explored, ...
    • Vivências como estudante de medicina da UFSCar: narrativa reflexiva 

      Catelani, Gabriela Rios (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 15/12/2021)
      As stated in the pedagogical project of the UFSCar Medicine course, the course conclusion work must be a reflective synthesis of moments during the student's graduation, contemplating teaching, assistance, extension, and ...
    • Vivências como estudante de medicina da Universidade Federal de São Carlos: narrativa reflexiva 

      Tavares, Gláucia Maria Santos Pereira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 05/02/2023)
      As stated in the pedagogical project of the UFSCar Medical School, the final paper must be a reflective synthesis moments of the student's graduation, covering teaching, assistance, extension and research. This work is ...
    • Vivências de uma aluna de medicina no período de 2015 a 2020 

      Cunha, Malu Oliveira da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 02/12/2020)
      The following work describes the trajectory and experiences of a student of the Medical Course at the Federal University of São Carlos in the period from 2015 to 2020. It comprises a critical-reflexive analysis about the ...
    • Vivências e reflexões durante a graduação em Medicina na Universidade Federal de São Carlos 

      Gregório, João Paulo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 21/12/2021)
      The Course Conclusion Paper presented to the Department of Medicine of the Federal University of São Carlos is an assessment and reflection on how the 6 years of graduation in Medicine were. The work is divided into ...
    • Vivências em tempos de pandemia e seus impactos na saúde mental 

      Brito, Carolina Augusta Romão de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 27/01/2023)
      The following work aims the constructi on of a review about mental health concepts, COVID-19 pandemics, and it´s development, as well as its impact in mental health. Besides, following the Political and Educational Project ...
    • Vivências no curso de medicina da UFSCar 

      Chiquillo, Maria Paz Lozano (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 20/01/2023)
      Este trabajo de grado hace parte del Proyecto Político Pedagógico de la Facultad de Medicina de la UFSCar. Es una narración critica-reflexiva, basada en mis experiencias como estudiante de esta Facultad durante el ...