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As formas de preenchimento do objeto direto na aprendizagem de português/LE por argentinos
(Universidade Federal de São Carlos, 2010-12-13)
Este trabajo, complementa los resultados parciales de una investigación de ‘Iniciação Científica’, tiene como objetivo observar las peculiaridades en la realización o no del objeto directo (OD) anafórico en portugués como ...
Educação de surdos indígenas em uma comunidade Pankararu no interior de Pernambuco: educação bilíngue, educação inclusiva ou o quê?
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-12-13)
This work presents the reality of the education of indigenous deaf people from a Pankararu ethnic community, located in the interior of the state of Pernambuco, based on interviews with two deaf people and their families. ...
O trabalho em equipe no contexto da intepretação entre língua portuguesa e libras: uma experiência na esfera comunitária
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-12-11)
This paper presents and discusses the performance of a team of translators / interpreters of Libras (TILS) in a course offered to the community and which aims to bring information to groups of women through training on ...
A atuação do intérprete de Libras: um estudo situacional sobre microexpressões faciais
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-09-23)
The present work aims to discuss and problematize the concept of impartiality of the interpreter of libras (Brazilian sign Language), from the analysis of the facial microexpressions produced by him, describing the facial ...
Apropriação da libras por estudantes do curso de tradução e interpretação em libras/ língua portuguesa
(Universidade Federal de São Carlos, 2020-05-12)
This work consists of the analyzes resulting from the Course Completion Work (TCC) of the
Bachelor's degree in Translation and Interpretation in Libras / Portuguese. The research aimed to
investigate the process of ...
O convívio de línguas en Ciudad del Este-Paraguai
(Universidade Federal de São Carlos, 2015-12-09)
Este trabajo tiene el objetivo de investigar la situación lingüística de Paraguay, más específicamente de Ciudad del Este. A través de entrevistas a un grupo de personas de esta ciudad, buscamos mostrar cómo es la relación ...
A (não) realização dos pronomes pessoais sujeito em produções em espanhol de graduandos brasileiros
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-09)
El portugués brasileño es una lengua conocida y caracterizada por el pronombre personal sujeto pleno. El español presenta ‘asimetría inversa’ a nuestra lengua, o sea, según González (2008), mientras, en la evolución ...
Os usos da forma de tratamento de segunda pessoa singular “vos” entre os estudantes na Universidade de Nariño – Colômbia
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-12-11)
El tema de esta investigación es el uso de la forma de tratamiento en la segunda persona del singular vos entre los estudiantes de la carrera Lengua Castellana y Literatura del 3er. semestre de la Universidad de Nariño ...
Um estudo preliminar sobre o imaginário de aprendizes de ensino fundamental e médio da rede pública com relação à língua espanhola
(Universidade Federal de São Carlos, 2010-12-06)
El objetivo del presente trabajo es obtener datos indiciarios sobre el imaginario de alumnos brasileños respecto a la lengua española. Por reconocer la importancia de investigaciones anteriores que se detuvieron en el ...
Análise comparativa de três manuais sobre levadas típicas da Bossa Nova e do Samba ao piano
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-12-20)
Brazilian music is a formidable mixture of rhythms and their variations, rhythms that we can play in a variety of instruments and forms, we often synthesize the rhythm of one or more instruments in just one accompanied ...