Browsing Pedagogia - PedL-So by Subject "Elementary School"
Now showing items 1-4 of 4
-
O jogo como facilitador do processo de ensino-aprendizagem da matemática nos anos iniciais do Ensino Fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 23/01/2024)This work aims to map the use of games in the mathematics teaching-learning process based on a survey of academic works produced on the subject. In order to develop such a proposal, a bibliographical research was carried ... -
A presença/ausência negra em escolas da região de Sorocaba e o impacto na formação da identidade das crianças do ensino fundamental anos iniciais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 14/07/2021)This course conclusion work (TCC) presents data that lead us to reflect on the historical and structural differences, which lead to the presence/absence of black people in different spaces, specifically addressed here ... -
Práticas de consciência fonológica: brincar alfabetizando no último ano da educação infantil e alfabetizar letrando no primeiro ano do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 15/10/2020)This monograph has the general objective of understanding how the domain of phonological awareness practices contributes to literacy and literacies from the theoretical foundations and reflections on the practices of Soares ... -
A história e cultura indígena pós lei 11.645/2008 nos anos iniciais do ensino fundamental: uma análise do manual para o (a) professor (a) do livro didático da coleção Pitanguá Mais - História
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 07/02/2024)This course completion work has the general objective of analyzing how indigenous themes are presented in the manuals for teachers of the textbooks in the Pitanguá Mais - História collection for the initial years of ...