Show simple item record

dc.contributor.authorGusmão, Andréia Agraso
dc.date.accessioned2020-11-29T23:40:41Z
dc.date.available2020-11-29T23:40:41Z
dc.date.issued2020-11-12
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13495
dc.description.abstractThe following work describes the trajectory and experiences of a medical student at the Federal University of São Carlos in the period from 2015 to 2020, through a critical-reflexive analysis. It aims to transmit the personal and academic experience over the six years of the course, as well as their experiences and frustrations in the face of interpersonal learning and involvement. The narrative represents the Course Completion Work, as provided for in the Political Pedagogical Project, in a critical-reflective memorial report format. It is divided into cycles, starting with a review of the years leading up to university, going on to the basic cycle, the beginning of contact with higher education, difficulties and maturity regarding the course. It follows the clinical cycle with reflections on the introduction into medical practice and theoretical deepening. It ends at the medical internship, with considerations about each stage and personal and professionals experiences who shaped the professional who graduated. There are observations regarding the experience of working in clinical practice in the midst of a pandemic, also about the difficulties of working in the Unified Health System. Finally, a brief analysis of the extracurricular activities developed during graduation.por
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/*
dc.subjecteducação médica, metodologia ativa, prática clínica, academicismo.por
dc.titleEM CONSTRUÇÃO: Um memorial crítico-reflexivo de uma formanda sobre o curso de Medicina UFSCarpor
dc.title.alternativeUNDER CONSTRUCTION: A critical-reflective memorial of a trainee about the UFSCar Medicine coursepor
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Martins, Joyce do Rosario
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3476750240513111por
dc.description.resumoO seguinte trabalho descreve a trajetória e vivências de uma aluna do Curso de Medicina da Universidade Federal de São Carlos no período de 2015 a 2020, através de uma análise crítico-reflexiva. Tem como objetivo transmitir a vivência pessoal e acadêmica aos longos dos seis anos de curso, bem como suas experiências e frustações frente ao aprendizado e ao envolvimento interpessoais. A narrativa representa o Trabalho de Conclusão de Curso, conforme previsto no Projeto Político Pedagógico, em formato de relato memorial crítico-reflexivo. Divide-se em ciclos, sendo iniciado com uma revisão sobre os anos que antecederam o ingresso na universidade, segue para o ciclo básico, o começo do contato com o ensino superior, dificuldades e amadurecimento quanto ao curso. Segue o ciclo clínico com reflexões sobre a introdução na prática médica e aprofundamento teóricos. Finaliza no internato médico, com considerações a cerca de cada estágio e vivências pessoas e profissionais que moldaram a profissional que se forma. Há observações quanto a experiência de atuar na prática clínica em meio a uma pandemia, também sobre as dificuldades de atuar no Sistema Único de Saúde. Por fim, uma breve análise das atividades extracurriculares desenvolvidas durante a graduação.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS DA SAUDE::MEDICINApor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/6977143780217123por
dc.publisher.courseMedicina - Medpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil