Show simple item record

dc.contributor.authorDoin, Rafael Romeiro
dc.date.accessioned2021-01-24T17:32:04Z
dc.date.available2021-01-24T17:32:04Z
dc.date.issued2017-12-20
dc.identifier.citationDOIN, Rafael Romeiro. O corpo, esse desconhecido. 2017. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2017. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13764.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13764
dc.description.abstractThe main problem of the present study is to investigate: how is body self-image built in school? To answer this question, I looked at myself in a process of video recording and, following on, developed a research project and this work, which is configured in a bibliographical research and autobiographical character. The autobiographical method was constituted as a formative dimension and, together with the bibliographical survey and the literature analysis, led to the following axes of reflection: brief history of the body; cultural aspects and consumption; body language and the perception of a speaking body; the corporeality in the experience of the teacher.por
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectAutoimagem corporalpor
dc.subjectBody self-imagepor
dc.subjectCorpo e educaçãopor
dc.subjectBody and educationpor
dc.subjectFormação de professorespor
dc.subjectTeacher educationpor
dc.subjectIdentidade eu-corpopor
dc.subjectI-body identitypor
dc.titleO corpo, esse desconhecidopor
dc.title.alternativeThe body, that unknownpor
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Lombardi, Lucia Maria Salgado dos Santos
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5697508831302188por
dc.description.resumoO problema principal do presente estudo é investigar: como a autoimagem corporal é construída na escola? Para responder a esta questão, olhei para mim mesmo em um processo de gravação de vídeos e, dando continuidade, desenvolvi um projeto de pesquisa e este trabalho, que se configura como uma pesquisa bibliográfica e de caráter autobiográfico. O método autobiográfico se constituiu como uma dimensão formativa e, conjuntamente ao levantamento bibliográfico e à análise da literatura, levou aos seguintes eixos de reflexão: breve história do corpo; aspectos culturais e consumo; a linguagem corporal e a percepção de um corpo que fala; a corporeidade na vivência do professor.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAOpor
dc.publisher.addressCâmpus Sorocabapor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/9984036089729552por
dc.publisher.coursePedagogia - PedL-Sopor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil