Show simple item record

dc.contributor.authorHawthorne, Julia Galvani
dc.date.accessioned2021-03-10T23:35:17Z
dc.date.available2021-03-10T23:35:17Z
dc.date.issued2021-01-15
dc.identifier.citationHAWTHORNE, Julia Galvani. Arte no berçário: bebês explorando, criando e aprendendo. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2021. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13961.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13961
dc.description.abstractThe work sought to understand how art is worked in nursery rooms and which pedagogical proposals can better favor babies' immersion in artistic languages, enabling them to experience and learn about themselves and the world. In order to achieve the main objective, a bibliographic research was carried out. The theoretical journey first involved understanding who the baby is, then knowing how arts contribute to babies` development and finally investigating ways of planning and carrying out pedagogical work with artistic languages with babies in the nursery, contributing to their formation as individuals, in their development and learning.por
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectBebêpor
dc.subjectBabypor
dc.subjectArte/Educaçãopor
dc.subjectArt Educationpor
dc.subjectEducação Infantilpor
dc.subjectEarly childhood educationpor
dc.titleArte no berçário: bebês explorando, criando e aprendendopor
dc.title.alternativeArt in the nursery: babies exploring, creating and learningpor
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Lombardi, Lucia Maria Salgado dos Santos
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5697508831302188por
dc.description.resumoO trabalho buscou compreender como a arte é trabalhada nas salas de berçário e quais propostas pedagógicas podem melhor favorecer a imersão dos bebês nas linguagens artísticas, possibilitando-lhes experiências e aprendizados de si e do mundo. A fim de alcançar o objetivo principal, foi realizada uma pesquisa de caráter bibliográfico. O percurso teórico envolveu primeiramente entender quem é o bebê, em seguida conhecer como as artes contribuem com o desenvolvimento dos bebês e, por fim, investigar modos de planejar e realizar um trabalho pedagógico com as linguagens artísticas com bebês no berçário, auxiliando em sua formação como indivíduos, em seu desenvolvimento e aprendizado.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAOpor
dc.publisher.addressCâmpus Sorocabapor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/6375774701153121por
dc.publisher.coursePedagogia - PedL-Sopor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil