Show simple item record

dc.contributor.authorCarrijo, Guilherme Rodrigues
dc.date.accessioned2021-12-24T20:36:04Z
dc.date.available2021-12-24T20:36:04Z
dc.date.issued2021-12-21
dc.identifier.citationCARRIJO, Guilherme Rodrigues. Narrativa crítico-reflexiva: desenvolvimento acadêmico frente a metodologia ativa e os impactos da pandemia. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2021. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15407.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15407
dc.description.abstractAt the end of the medical course, students must make a critical and reflective assessment of their development and difficulties encountered throughout their trajectory. This is how I describe each of the cycles existing in the UFSCar medical course with each of its peculiarities, the first cycle being a moment of adaptation and development of bases for those who will come, the second cycle the deepening of that knowledge already acquired and the third and last cycle, responsible for the refinement of technical-scientific skills to practice the profession. However, we will have a brief report of countless difficulties and anxiety managed in such a unique moment, the pandemic that started at the end of 2019, referring to SARS-CoV-2 (Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2).eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectGraduação em Medicinapor
dc.subjectInternato de Medicinapor
dc.subjectPandemia COVID-19.por
dc.subjectEducationeng
dc.subjectGraduation in Medicineeng
dc.subjectMedical Schooleng
dc.subjectPandemic COVID-19eng
dc.titleNarrativa crítico-reflexiva: desenvolvimento acadêmico frente a metodologia ativa e os impactos da pandemiapor
dc.title.alternativeCritical-reflexive narrative: academic development against active methodology and the impacts of pandemiceng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Marcomini, Luis Antonio Gorla
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9815884474929428por
dc.description.resumoAo final do curso de medicina os alunos devem fazer uma avaliação crítico reflexiva do seu desenvolvimento e dificuldades encontradas durante toda sua trajetória. Assim descrevo cada um dos ciclos existentes no curso de medicina da UFSCar com cada uma de suas peculiaridades, sendo o primeiro ciclo um momento de adaptação e de desenvolvimento de bases para aqueles que estarão por vir, o segundo ciclo o aprofundamento daquele conhecimento já adquirido e o terceiro ciclo, e último, o responsável pelo refinamento de habilidades técnico científicas para exercer a profissão. No entanto, teremos um breve relato de inúmeras dificuldades e ansiedade geridas em um momento tão singular, a pandemia iniciada no fim do ano de 2019, referente ao SARS-CoV-2 (Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2).por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::CURRICULOpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.publisher.courseMedicina - Medpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil