Show simple item record

dc.contributor.authorCarvalho, Beatriz Barea
dc.date.accessioned2023-03-03T13:12:55Z
dc.date.available2023-03-03T13:12:55Z
dc.date.issued2023-01-20
dc.identifier.citationCARVALHO, Beatriz Barea. Metacognição e o processo de aprender a aprender na graduação. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Medicina) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/17444.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/17444
dc.description.abstractThis work is an experience report lived in the graduation in Medicine at the Federal University of São Carlos based on the perspective of metacognition as the basis of learning, related to the curricular guidelines of the mentioned course that uses active teaching methodologies. This experience is reported from the point of view of a student at the end of her training, who during the process showed interest in medical education topics and sought to understand the learning process. The core of the text includes the three metacognitive pillars - person, task and strategy - and narrates their development according to undergraduate learning cycles and unitseng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectMetacogniçãopor
dc.subjectDiretriz curricularpor
dc.subjectAprendizagempor
dc.subjectMetacognitioneng
dc.subjectCurriculum guidelineseng
dc.subjectLearningeng
dc.titleMetacognição e o processo de aprender a aprender na graduaçãopor
dc.title.alternativeMetacognition and the process of learning to learn in graduationeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Luca, Andréia Andreozi Alcântara Moura de
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6430021063789175por
dc.contributor.advisor-co1Contini, Andréa Aparecida
dc.contributor.advisor-co1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9116284983583610por
dc.description.resumoEste trabalho é um relato de experiência vivido na graduação em Medicina pela Universidade Federal de São Carlos pautado na perspectiva da metacognição como base do aprendizado, relacionado às diretrizes curriculares do curso citado que utiliza metodologias ativas de ensino. Essa experiência é relatada a partir da visão de uma aluna ao final da formação, que durante o processo demonstrou interesse por temáticas de educação médica e buscou compreender o processo de aprendizagem. O cerne do texto inclui os três pilares metacognitivos - pessoa, tarefa e estratégia - e narra seu desenvolvimento de acordo com os ciclos e unidades de aprendizado da graduação.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/0286188743844278por
dc.publisher.courseMedicina - Medpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil