• Possibilidades de desenvolvimento da atenção voluntária com crianças de 5 anos 

      Graciliano, Eliana Cláudia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF, Câmpus São Carlos, 20/12/2019)
      The research question that guided this doctoral work was: What concepts and strategies are used in the routine of a classroom with 5 year old children during the development of these children's voluntary care? The general ...
    • Um estudo sobre o vazio educacional no Brasil colonial 

      Souza, Everton Aparecido Moreira de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF, Câmpus São Carlos, 27/02/2020)
      This work will analyze the building, development and deconstruction of Jesuit system education which has had place in colonial Brazil. If we consider that this period is still few explored in the academic field, we see ...
    • Professores experientes de uma escola freinetiana: identidade, saberes e processos de aprendizagem 

      Nascimento, Lenita Martins do (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF, Câmpus São Carlos, 29/06/2021)
      Considering the relationship, as a teacher and researcher, with aspects related to teacher education and Freinet Pedagogy, this research aims to understand the knowledge, the teaching learning processes and the constitution ...