• (entre)laços e nós: a constituição do campo acadêmico em política e gestão da educação no Nordeste do Brasil 

      Guimarães, Isac Pimentel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/02/2016)
      This study investigated the relationship between the standards of scientific production and the academic formation policy, through the struggles generated between the different positions of agents in collaborative networks, ...
    • O campo científico, os conflitos e relações de poder no trabalho de professores de uma universidade pública 

      Graetz, Carla Fabiana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 21/02/2013)
      The main target in this dissertation is to identify the constitutive elements of the dynamic in the scientific field, standing out the experience and the point of view of professors on the conflicts and relations of forces. ...
    • O Ensino de História da Educação nos cursos de Pedagogia 

      Batista, Aldrei Jesus Galhardo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/06/2019)
      This document has as its core the study of the discipline of History of Education, in the courses of Pedagogy in Brazil and also of the São Paulo State. Its objectives are: 1. to contribute to the field of teaching of ...
    • Olimpíadas de matemática e aliança entre o campo científico e o campo político 

      Souza Neto, João Alves de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 03/12/2012)
      This paper aims to discuss the mathematical Olympiads in terms of Bourdieu's theory, seeking demonstrate valorization strategies and adoption of the field of mathematics linked to social practices related to OBMEP. The ...
    • Dinâmicas do reconhecimento: a (re) constituição do habitus do professor universitário 

      Atayde, Vanessa Martins de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 07/02/2013)
      This study is the result of a field research theme of "social dynamics of recognition and the establishment of the university teacher habitus", made from semi-structured interviews that focused on family and school career ...