• “Bagulho do pensamento” : a relação com o saber de jovens estudantes do ensino médio 

      Correa, Juliana Cristina; http://lattes.cnpq.br/1062401440612841 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 24/02/2017)
      This work has as theoretical base the proposition "relation with the knowledge" of Bernard Charlot and as pillar, reflections on the process of teaching and learning. The objective is to understand the relationships ...
    • O trabalho como princípio educativo : uma análise do Programa Ensino Médio Inovador (ProEMI) nas escolas públicas de Sorocaba-SP 

      Dias, Camila Mantovani; http://lattes.cnpq.br/4170767206090346 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 30/05/2016)
      This dissertation is as study on the Ensino Médio Inovador Program (ProEMI), created by the Federal government by ordinance n.º 971, from October 9, 2009. The aim is to debate if this educational policy strengths the ...
    • Educação no ensino médio : uma forma de inclusão excludente? 

      Franco, Glaziela Aparecida; http://lattes.cnpq.br/0634326323830379 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 25/08/2015)
      The present paper researches the exclusive inclusion occurring in the Public High School. The goal of this work is to analyze the exclusive inclusion processes which occur in the State Public High School of Minas Gerais, ...
    • O Colégio Universitário (COLUNI) da Universidade Federal de Viçosa (1965-1981) : formar para a universidade e garantir a qualidade 

      Hollerbach, Joana D’arc Germano; http://lattes.cnpq.br/5888935341011338 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 11/04/2016)
      This thesis is a result of a study with the objective to analyze the founding and consolidation process of the University College of the Federal University of Viçosa (COLUNI), in the period between 1965 and 1981. The ...
    • Uso de canciones en educación media para la enseñanza del idioma inglés en Tegucigalpa, Honduras 

      Mejía Obando, Katya Alejandra; http://lattes.cnpq.br/5291391394346627 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 16/12/2016)
      The following research was carried out in Tegucigalpa, Honduras, specifically at high school level in public schools. The objective of this research is to know, through surveys, the teachers´ and students’ perceptions, ...
    • O Exame Nacional do Ensino Médio: uma política reconstruída por profesores de uma escola pública paulista 

      Piunti, Juliana Cristina Perlotti; http://lattes.cnpq.br/2009320874078215 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 27/02/2015)
      The public high school education in Brazil is a victim of the constant reformism that has been hindering the strengthening of the own identity of this education period. The more frequent and abundant use of the High ...
    • Educação agora é para a vida? A marca social do ensino médio no Brasil. 

      Ramos, Carlos Alexandre; http://lattes.cnpq.br/0352823597245001 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, , 21/12/2005)
      This text intends the recognition historic-philosophic of the High School social mark in Brazil. It is understood by social marc from Antonio Gramsci s concept that each social group has its own kind of school, destined ...
    • Escola, juventude e violência: um estudo no ensino médio 

      Tigre, Maria das Graças do Espirito Santo; http://lattes.cnpq.br/4115848842967360 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, , 20/05/2013)
      The main theme of this study is the school environment, youth and violence. Its purpose was to investigate violence in, to and from school, by examining the interpersonal relationships which there occur, trying to capture ...